Träningsbloggen för nybörjaren

Ännu mer om träning där hemma


skrivet den 25 feb av Admin, klockan:14:48

Som det tidigare har tagits upp här i bloggen så behövs det inga märkvärdigheter för att träna hemma. Att träna hemma är bra på många sätt, man slipper dyra gymkort, man slipper att trängas med en massa främlingar och man slipper att ge sig ut och ta sig till ett gym.

Att träna hemma är också en fördel eftersom man kan träna när man har tid och lust. Att under en reklampaus mitt i ens favorit TV-program är ett utmärkt tillfälle till att resa sig upp i soffan och exempelvis göra lite armhävningar. Medan maten står i ugnen så varför inte då passa på att göra situps eller se hur länge du klarar av att göra plankan. När man borstar tänderna på morgonen och kvällen så kan man passa på att göra lite tåhävningar eller knäböj.

Man har alltid några minuter över då och då till att ge kroppen lite träning. Bra träning behöver inte ta många minuter och gör man lite övningar då och då när man är hemma så får man snart ihop ett rejält träningspass utan att lämna lägenheten.

Allt handlar om så kallad Tabata-träning, att med andra ord ge kroppen en rejäl genomkörare på några få minuter. Man behöver inte lägga ner timmar på träning varje dag. Det räcker med några få minuter för att ge ett bra resultat.

Glöm inte heller att den allra bästa vikten man kan använda under sin träning är ens egna kropp.


Be the first to rate this post

  • Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Comments are closed