Träningsbloggen för nybörjaren

Ta vara på din rehabilitering


skrivet den 18 jun av Admin, klockan:14:51
Stora skador är aldrig roliga och det bästa sättet att motverka dem är så klart att träna ordentligt. Men när oturen ändå är framme bör man inte bara fokusera på det negativa. Se det som en chans att komma in i gymrutinerna och träna hela kroppen när du ändå är där. När man börjar rehabilitering är man i regel alltid som svagast, men går man in för rehabiliteringen är det också ett ypperligt tillfälle att bli starkare än man var innan skadan när man är klar. Jag lovar att ju mer du tränar på gymmet desto mer kommer du komma in i det. Passa på att skaffa träningsprogram för andra kroppsdelar än den du rehabiliterar. Börja med få övningar och sen ökar du ju mer du kommer in i dina viktigaste rehabiliteringsövningar. Se det som en utmaning istället för ett hinder. Sätt upp mål att klara saker som du tidigare klarat och utöka sen målen till saker du inte klarade innan skadan. Viktigast av allt se till att få en bra sjukgymnast som verkligen vet vad han pratar om. Lyckas du med det kommer du komma ut från din skada starkare än någonsin!

Be the first to rate this post

  • Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Comments are closed